شرکت حسابداری بیلان برتر
ارائه دهنده کلیه خدمات حسابداری و مالیاتی

خدمات حسابداری

شرکت حسابداری

خدمات حسابداری


حسابداری اشخاص حقوقی و حقیقی


حسابداری اشخاص حقوقی و حقیقی

حسابداری اشخاص حقوقی و حقیقی درواقع همان حسابداری شرکتها و مشاغل می باشد

شرکت حسابداری بیلان برتر در راستای ارائه خدمات حسابداری و مالیاتی خود به دوگونه در خدمت مشتریان عزیز می باشد
 

۱ – شرکتها ، موسسات ، تعاونیها ( اشخاص حقوقی )
اقلب شرکتها ترجیح میدهند برای اینکه دقدقه اجرای امور حسابداری و مالیاتی را نداشته باشند این امور را برون سپاری نموده و باخیال راحت فقط از گزارشات درخواستی خود استفاده نمایند .
شرکت حسابداری بیلان برتر با گماردن نیروهای مجرب جهت انجام امور حسابداری و مالیاتی در محل مشتری این امور را در چارچوب قرارداد انجام داده و آماده ارائه هرگونه گزارش درخواستی از سوی مشتری می باشد .
در برخی از مواقع نیز انجام امور حسابداری و مالیاتی با دریافت اسناد و مدارک مربوطه در محل خود شرکت انجام میشود .

گاهی هم پیش آمده است که از افراد شاغل در واحد مالی خود مشتری استفاده شده و با آموزشهای لازم حین کار این افراد به تجربه مطلوب و قابل اتکائی در زمینه انجام امور حسابداری میرسند و با مدیریت و نظارت این شرکت کارهای مالی ساماندهی و اجراء می شود .
۲ – صاحبان مشاغل بند الف – ب و ج  ( اشخاص حقیقی )
برنامه ریزی جهت ارائه خدمات حسابداری و مالیاتی تقریبا مشابه اشخاص حقوقی می باشد ، یعنی هم در محل مشتری و هم درمحل شرکت این امور قابل اجراء می باشد . فقط باید دانست که مشاغل بند الف – ب و ج شامل چه اشخاصی هستند که در ادامه طبق ماده ۹۵ مالیاتهای مستقیم این اشخاص معرفی می شوند .
 صاحبان مشاغل موضوع بند (الف)ماده (۹۵) این قانون عبارتند از :
۱- دارندگان کارت بازرگانی و کلیه وارد کنندگان و صادر کنندگان .
۲- صاحبان کارخانه ها و واحد های تولیدی که برای آنها جواز تاسیس و پروانه بهره برداری از وزارتخانه ذیربط صادر شده یا می شود .
۳- بهره برداران معادن .
۴- صاحبان موسسات حسابرسی ،حسابداری ودفتر داری ، خدمات مالی و ارائه دهندگان خدمات مدیریتی، مشاوره ای، انفورماتیک، رایانه ای اعم از سخت افزاری و نرم افزاری و طراحی سیستم .
۵- صاحبان مراکز آموزشی و پرورشی، آموزشگاه های آزاد، مدارس غیر انتفاعی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی .
۶- صاحبان بیمارستانها، زایشگاها، آسایشگاها، درمانگاها و خانه های سالمندان .
۷- صاحبان متلها و هتلهای سه ستاره و بالاتر .
۸- بنکداران، عمده فروشها، فروشگاه های بزرگ، واسطه های مالی، نماییندگان توزیع کالای داخلی و وارداتی و صاحبان انبار ها .
۹- نمایندگان موسسه های تجاری و صنعتی، اعم از داخلی و خارجی .
۱۰- صاحبان موسسات حمل و نقل موتوری، زمینی، دریایی و هوایی اعم از مسافری یا باربری.
۱۱- صاحبان موسسات مهندسی و مهندسی مشاور .
۱۲- صاحبان موسسات تبلیغاتی و بازاریابی .
صاحبان مشاغل موضوع بند(ب) ماده (۹۵) این قانون عبارتند از :

۱- صاحبان کارگاههای صنعتی .

۲- صاحبان مشاغل ساختمانی، تاسیسات فنی و صنعتی، نقشه کشی، نقشه برداری، محاسبات فنی و نظارت.

۳- چاپخانه داران، لیتوگرافها، صحافها، ارائه دهندگان خدمات چاپ و گرافیستها .

۴- صاحبان مرکز ارتباطات رایانه ای .

۵- وکلا، کارشناسان، مترجمان رسمی دادگستری، مشاوران حقوقی، حسابداران رسمی و اعضای سازمانهای نظام مهندسی .

۶- محققان، پژوهشگران و کارشناسان آزاد که به تهیه و ارائه طرح های تحقیقاتی اشتغال دارند .

۷- دلالان، حق العمل کاران و کارگزاران.

۸- صاحبان مراکز فرهنگی، هنری، فرهنگسراها، کانو نهای حرفه ای و انجمن های صنفی و تخصصی .

۹- صاحبان سینماها، تماشاخانه و مکان های تفریحی و ورزشی .

۱۰-صاحبان مشاغل فیلم برداری، دوبلاژ، مونتاژ و سایر خدمات سینمایی .

۱۱- پزشکان و دندانپزشکان که صاحب مطب هستند و دامپزشکان که به حرفه دامپزشکی اشتغال دارند .

۱۲- صاحبان آزمایشگاها، رادیولوژی ها، فیزیوتراپی ها، سونوگرافی ها، الکتروانسفالوگرافی ها،سی تی اسکن ها، سالن های زیبایی و دیگر ارائه دهندگان

خدمات بهداشتی طبی و غیر طبی .

۱۳- صاحبان میهمان سراها ،میهان پذیرهاومسافرخانه ها.

۱۴- صاحبان تالار های پذیرایی، رستورانها،تهیه کنندگان غذای های آماده،ارائه دهندگان خدمات پذیرائی و کرایه دهندگان ظروف.

۱۵- صاحبان دفاتر اسناد رسمی .

۱۶- صاحبان تعمیر گاه های مجاز و اتوسرویسها .

۱۷- صاحبان نمایشگاه ها و فروشگاه های اتومبیل و بنگاه های معاملات املاک و آژانس های کرایه اتومبیل .

۱۸- سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر .

۱۹- عاملان فروش و فروشندگان آهن آلات .

صاحبان مشاغلی که مشمول مقررات بندهای (الف) و(ب) فوق نیستند

سایر اشخاص حقیقی


حسابرسی داخلی


حسابرسی داخلی

حسابرسی داخلی توسط متخصصین و کارشناسان

خدمات حسابرسی یکی دیگر از امور اصلی شرکت حسابداری بیلان برتر می باشد

ازضروری ترین امور حسابداری در یک مجموعه  اعم از حقوقی یا حقیقی خدمات حسابرسی است ، ضرورت آن آگاهی و اطلاع دقیق از وضعیت حسابها و تهیه گزارشات مالی و حسابداری است بنابراین استفاده کنندگان از این خدمات معمولا" افراد ذی نفع یا ذی صلاح هستند .

افراد ذی نفع : کلیه شرکاء و سهامداران

افراد ذی صلاح : برخی از دوایر دولتی  اعم از سازمان امور مالیاتی ، سازمان تامین اجتماعی ، بانکها 

لازمه ارائه اینگونه اطلاعات و گزارشات استفاده از خدمات حسابرسی است که این شرکت به دو گونه می تواند در خدمت مشتریان باشد :

۱- حسابرسی داخلی با استفاده از افراد دارای تجربه و تخصص

معمولا" بسیاری از اشخاص حقوقی و حقیقی از این نوع خدمت استفاده می کنند .

۲- حسابرسی داخلی با استفاده از حسابداران رسمی

برخی از اشخاص حقوقی جهت ارائه گزارشات حسابرسی شده توسط حسابداران رسمی به سازمان امورمالیاتی ، سازمان تامین اجتماعی ، بانکها ویا به اشخاص حقوقی دیگر جهت شرکت در مناقصات از این نوع خدمات حسابرسی استفاده می کنند .

تعريف حسابرسي داخلي:حسابرسي داخلي يک فعاليت کاملا"مستقل، اطمينان بخش واقع بينانه و مشاوره اي است که براي بهره وري و بهبود عمليات شرکت طراحي شده است. حسابرسي داخلي با فراهم نمودن بينش و رويکردهاي سيستماتيک و هدفمند براي ارزيابي و بهبود اثربخشي فرآيندهاي راهبري براي مديريت و قدرت ريسک و کنترل، شرکت را درجهت دستيابي به هدافش ياري مي نمايد.

 

 


تهیه و تنظیم بودجه سالیانه


تهیه و تنظیم بودجه سالیانه

تهیه وتنظیم بودجه سالیانه توسط کارشناسان با تجربه

تهیه و تنظیم بودجه سالیانه از حساس ترین موارد لازم جهت مصارف جاری و برنامه ریزی برای آینده تلقی می شود ، این امور معمولا" توسط متخصص و کارشناسان با تجربه انجام می پذیرد، شرکت حسابداری بیلان برتر با بهره گیری از اینگونه افراد سعی نموده و می نمایند به شکل منطقی و درست این امور را ضمن خدمات حسابداری خود به مشتریان محترم ارائه نماید .

باتعیین منابع درآمدی جهت مصارف جاری بودجه شکل می گیرد ، هر مجموعه ای نسبت به حجم فعالیت خود نیاز به تعیین منابع و مصارف دارد ، منابع نشان می دهند که از چه راهها و روشهایی می توان کسب درآمد نمود و نقدینگی ( پول ) به مجموعه تزریق کرد و نیز در جهت چه اهدافی این نقدینگی ( پول ) را صرف نمود.

در شکل بسیار بزرگ و گسترده می توان گفت که عمدتا" دولتها یکی از اصلی ترین استفاده کنندگان این شیوه بنام بودجه سالیانه هستند در کشور ما نیز این اتفاق همه ساله رخ می دهد.

درایران کل بودجه کشور از دو محل منابع درآمدی نفتی و مالیاتی تامین می‌شود، درآمد نفتی و فرآورده‌هایش درصدی از کل بودجه را تشکل می دهد ، ولی سهم درآمد مالیاتی نسبت به درآمد نفتی بسیار کمتر می باشد.

باتوضیحات مختصری که در بالا گفته شد می توان عنوان نمود که برخی از شرکتها ترجیح می دهند با برنامه ریزی، سال مالی خود را آغاز کنند و استفاده از بودجه سالیانه را جزو الزامات برنامه ریزی خود می دانند از این رو جهت انجام امور مربوط به تهیه و تنظیم بودجه سالیانه و یا تهیه و تنظیم صورت منابع و مصارف در خدمت شما عزیزان هستیم .

 


طراحی کدینگ نرم افزار های مالی


طراحی کدینگ نرم افزار های مالی

طراحی کدینگ نرم افزار های مالی توسط کارشناسان

سرفصل های حسابداری در هر نرم افزار حسابداری با زبان کدینگ شناسایی می شوند، پس لازمه اجرای درست حسابداری در داخل نرم افزار طراحی صحیح کدینگ آن است.

کارشناسان مجرب این امور پس از بررسی های لازم و دقیق پیرامون چگونکی اجرای صحیح حسابداری در محل مشتری براساس نتیجه بدست آمده شروع به طراحی کدینگ متناسب با نوع کار می کنند .

کلا" چهار نوع حسابداری در حال اجراست :

۱- حسابداری خدماتی

۲- حسابداری بازرگانی

۳- حسابداری تولیدی

۴- حسابداری پیمانکاری

طراحی کدینگ توسط کارشناس براساس یکی از چهار نوع مزبور بوده و یا در برخی از اوقات حتی بصورت تلفیقی اجراء می شود یعنی ممکن است شرکتی موضوع فعالیتش دو یا چند نوع حسابداری را دربر بگیرد .

برخی از حسابها در انواع حسابداری ثابت هستند و درسرفصلهای حسابداری بصورت معمول وجود دارند از حسابهای دائم می توان به چند مورد اشاره کرد : صندوق ، بانک ، حسابهای دریافتنی ، حسابهای پرداختنی ، پیش پرداخت ، پیش دریافت حال اگر شما امور حسابداری یک شرکت پیمانکاری را کد گذاری می نمائید جزو حسابهای دائم معمول نیاز به ایجاد سرفصل حساب برای پروژه هایتان دارید یا اگر برای یک شرکت بازرگانی که کار واردات را هم انجام میدهند کد گذاری می نماید نیاز سرفصل کالای در راه یا سفارشات در راه دارید .

ازحسابهای موفت هم می توان گفت که مثلا شرکتهای خدماتی فقط با سرفصل هزینه و درآمد کارمی کنند حال اگر شرکتی موضوع فعالیتش تولیدی و بازرگانی باشد برای کد گذاری نیاز به سرفصل خرید ، فروش ، بهای تمام شده ، هزینه های مستقیم ، هزینه های سربار دارید .

پس بنابراین توصیه می شود که این امور تخصصی را به کارشناس مربوطه بسپارید و از ایجاد کدینگ اشتباه پرهیز کنید زیرا هم در ثبت رویداد مالی به مشکل برخواهید خورد و هم در تهیه گزارشات .

 

 


تهیه گزارشات مالی و مدیریتی


تهیه گزارشات مالی و مدیریتی

تهیه گزارشات مالی و مدیریتی توسط کارشناسان

ازجمله خدمات شرکت حسابداری بیلان برتر تهیه و تنظیم گزارشات و صورتهای مالی اشخاص حقوقی و حقیقی است 

تهیه گزارشات و صورتهالی مالی یکی از ارکان اصلی حسابداری است که بواسطه ارائه آن به مدیرعامل و اعضای هیات مدیره چگونگی عملکرد یک دوره مالی مشخص شده و نقشه راهی است برای آینده،هرچقدر این گزارشات و صورتها دقیق تر و کاملتر باشد برنامه ریزی برای آینده روشن تر و بهتر خواهد بود .

معمولا" استفاده کنندگان از این گزارشات افراد ذی نفع دورن سازمانی و یا افراد ذی صلاح برون سازمانی هستند ، پس بنابراین برای تهیه ، تنظیم و ارائه آن دانش و آگاهی لازم در این زمینه ضروری است،به همین منظور نقش یک شرکت حسابداری دراین مورد کاملا" نمایان و مشخص خواهد بود .

اشتباه در هریک از صورتها ارائه شده مانند : ترازنامه ، صورت سود و زیان ، صورت سود و زیان جامع و یا صورت گردش وجوه نقد تمام معادلات ترسیم شده توسط مدیرعامل و اعضای هیات مدیره را بهم خواهد زد .

معمولا " برای هر گزارش یادداشتهای توضیحی لازم است مثلا" برخی از حسابهای مندرج در ترازنامه از ماحصل حسابهای دیگر بوجود آمده است که باید بصورت کامل و در قالب یادداشت توضیح داده شود .

ابزار اصلی برای حسابرسی گزارشات و صورتهای مالیست ، چگونکی و کیفیت آن به حسابرسان کمک بسیار فراوانی خواهد کرد،چنانچه مطالب مندرج در گزارشات با اسناد حسابداری و مستندات برابری داشته باشد و استاندارها هم رعایت شده باشد باعث می شود که نظر مقبول حسابرس را کسب کند در غیر اینصورت یا مشروط است و یا مردود

اعتماد و اطمینان مدیرعامل و اعضای هیات مدیره به واحد حسابداری اجتناب ناپذیر است ، اگر واحد حسابداری از افراد با تجربه و خبره تشکیل شده باشد که به این امورهم مسلط باشند حرفی نیست در غیر این صورت برون سپاری به یک شرکت حسابداری جهت تهیه گزارشات و صورتهای مالی لازم و ضروری .

 

 

 


مشاور ساعتی توسط مدیر مالی


مشاور ساعتی توسط مدیر مالی

مشاور ساعتی توسط مدیر مالی با تجربه ومجرب

مشاوره یکی دیگر از خدمات حسابداری و مالیاتی شرکت حسابداری بیلان برتر است

برای خلاصی از هرگونه اشتباه و جرایم سنگین مالی درعرصه حسابداری و مالیاتی استفاده از یک مشاور مالی با سابقه و مطمئن لازم و ضروری است  ، این امر باعث می شود شما دیدتان را نسبت به صدور اسناد حسابداری تغییردهید و نهایتا اظهارنامه مالیاتی و گزارشات مالی  بدون نقص ارائه دهید ، و حتی در امر آنالیز حسابهای سود و زیانی و برنامه ریزی جهت پیشبرد اهداف شرکت گام صحیح و موثری بردارید .

شرکت حسابداری بیلان برتر با استفاده از مدیران مالی با تجربه این خدمات را به سه گونه انجام می دهد:

۱– مشاوره مالی بصورت ساعتی در محل مشتری

۲- مشاوره مالی بصورت ساعتی در محل شرکت

۳- مشاوره مالی بصورت تلفنی

استفاده ازراهنمائی ها و توصیه های یک مشاور حسابداری و یا یک مشاور مالیاتی از ارکان لازم و ضروری برای یک مجموعه اعم شرکت یا فروشگاه و… محسوب می شود چراکه فرد مشاور با آگاهی از قوانین و دسنور العملهای به روز درمورد رویدادهای مالی ومالیاتی باعث بهینه سازی درروند ثبت اسناد حسابداری ، تهیه و تنظیم گزارشات مالی و همچنین تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی خواهد شد .

در هر مجموعه ای چه کوچک و چه بزرگ برای داشتن یک واحد حسابداری خوب باید در انتخابتان آگاهانه عمل کنید ، از استخدام حسابدار گرفته تا ،حسابدار ارشد ، رئیس حسابداری و حتی مدیر مالی باید از راهنمایی های یک مشاور در این زمینه استفاده کنید .

داشتن کادر مالی خوب می تواند دغدغه شمارا در تمام ابعاد حسابداری ، مالیاتی و بیمه از بین ببرد ، فقط همانگونه که گفته شد با راهنمایی های درست یک مشاور این مهم شدنی است .


اعزام حسابدار


اعزام حسابدار

اعزام حسابدار تمام وقت و نیمه وقت

اعزام حسابدار تمام وقت و نیمه وقت جزو خدمات حسابداری این شرکت می باشد، برای انجام امور حسابداری در یک شرکت یا یک فروشگاه نیاز اصلی وجود یک حسابداراست 

داشتن مدرک حسابداری برای یک حسابدار لازم است، ولی کافی نیست چراکه برای اجرای امور حسابداری تجربه حرف اول را میزند، گاها اشخاصی که مدرک حسابداری دارند و اقدام به جذب کار می نمایند درصورت استخدام شدن در ابتدای راه به مشکل برخورد می کنند و این مسئله درمدت کوتاهی بروز نموده وباعث قطع همکاری با آن شخص خواهد شد و حتی اگر آن شخص خوش شانس باشد و عدم آگاهی وی مشخص نشود درعوض باعث لطمات جبران ناپذیری به آن شرکت یا فروشگاه خواهد شد .

توصیه این شرکت به شما مدیران عزیز این است که اگر خودتان مستقیما" اقدام به جذب حسابدار می نمائید حتما" بایک مشاور دراین زمینه گفتگو نمائید درغیر اینصورت جذب نیروی حسابدار را به یک شرکت حسابداری واگذار نمائید .

اعزام حسابدار بصورت تمام وقت

دردو حالت شما می توانید از یک حسابدار تمام وقت بهره مند شوید :

حالت اول : حسابدار از طرف شرکت حسابداری به شما معرفی شده و بصورت مامور نزد شما مشغول بکار باشد و شرکت بعنوان یک مدیر مالی همواره امور مالی شما را زیر نظر داشته باشد ، دراین حالت فقط شما مبلغ توافق شده با شرکت حسابداری را پرداخت می نمائید .

حالت دوم : در این حالت شما با مشاوره و دخالت مستقیم شرکت حسابداری جذب حسابدار نموده و تمام حقوق و مزایا و بیمه حسابدار را طبق قرارداد کاری به ایشان پرداخت می نمائید . پس انتخاب با شماست ، در هرصورت نتیجه مهم است ، آن هم استفاده از یک حسابدار مورد تائید شرکت حسابداری .

اعزام حسابدار بصورت نیمه وقت 

چنانچه مشتری از شرکت حسابداری درخواست اعزام حسابدار بصورت نیمه وقت نماید همانند دو حالت فوق الذکر خواهد بود فقط با این تفاوت که طبق توافق اولیه با شرکت نسبت به روزها و یا ساعات حضور حسابدار رفتار می شود ، بازهم دراین صورت ، مهم استفاده از یک حسابدار مورد اطمینان است . 

 


ارزیابی سهام شرکتها


ارزیابی سهام شرکتها

ارزیابی سهام شرکتها توسط کارشناسان شرکت حسابداری بیلان برتر

ارزیابی سهام شرکتها یکی از خدمات حسابداری این شرکت می باشد که از متخصصین و کارشناسان مجرب در این زمینه استفاده می شود .

درشرکتهای سهامی ، سهم همانند اوراق‌ بهاداری است که حقوق سهامداران را به منظور مشارکت در منافع و مدیریت شرکت تضمین می نماید و همچنین برای اخذ بخشی از ارزش سهام ، در صورت انحلال شرکت، لذا سهام بعنوان ابزاری است که مالکیت را تعیین می نماید و نمایانگر ادعا بر سهم نسبی از منافع و دارایی شرکت است. در واقع سهام اوراق‌ بهادار بدون سررسید هستند با خصوصیت عدم اطمینان از سودهای آتی و قیمت فروش مورد انتظار .

تعیین ارزش هرسهم با ارزیابی آن امکان پذیراست، لذا ارزش‌ گذاری سهام از ضروریات در جهت برنامه‌ ریزی برای سرمایه‌ گذاران و مدیران می باشد. ارزش‌ گذاری بیانگر چگونگی تاثیر ساختار مالی و استراتژیکی برارزش بازار سهام شرکت‌ها خواهد بود.

اساسا" دوبینش اصلی وتقریبا" متفاوت در ارزیابی سهام وجود دارد که یکی مبنای ارزیابی را عملکرد یا سود آوری شرکت و دیگری مبنای ارزیابی را دارائیهای شرکت قرار می دهد. البته یک بینش حد وسط نیز وجود دارد که از هر دو مبنا برای ارزیابی استفاده می نماید . البته ارزیابی سهام با استفاده از هر یک از دوبینش به روشهای متعددی  صورت می پذیرد .

بینش اول : روش ارزیابی سهام بر مبنای سود آوری شرکت

بینش دوم : روش ارزیابی سهام بر مبنای دارائیهای شرکت ( دارائیهای شرکت به روشهای مختلف ارزیابی می شوند پس برای سهام نیز ارزشهای متفاوتی ایجاد خواهد شد )

پس بنابراین ارزیابی سهام شرکت کار معمولی و راحتی نیست و برای اجرای صحیح و دقیق آن نیاز به متخصص و کارشناس است ، برون سپاری این مهم به شرکت حسابداری توصیمه ما به شماست ، البته  شرکت حسابداری بیلان برتر در راستای خدمات حسابداری خود این نیاز را به صورت مطلوب برطرف می نماید .

 


تهیه و ارسال گزارشات فصلی


تهیه و ارسال گزارشات فصلی

تهیه و ارسال گزارشات فصلی توسط کارشناسان

 

تهیه ، تنظیم و ارسال گزارشات فصلی

۱- اشخاص حقوقی ( شرکتها و موسسات )

۲- اشخاص حقیقی  ( بند الف – ب  )

یکی دیگر از گزارشات مهم جهت ارائه به اداره مالیات گزارشات فصلی خرید ، فروش و قرارداد است که این مهم توسط متخصصین شرکت پیگیری و اجرا می شود ، ساده انگاشتن این موضوع از سوی اشخاص حقوقی و حقیقی در بیشتر مواقع باعث بوجود آمدن خسارات جبران ناپذیری گردیده است . متاسفانه در طی سنوات اخیر شاهد این مسئله بودیم که بدلیل عدم دقت در ارسال اطلاعات مزبور ، موجب بوجود آمدن مغایرت با اطلاعات ارسال شده توسط طرف معاملات گردیده که این امر باعث رد دفاتر از سوی حوزه مالیاتی مربوطه شده است .

اشخاص حقيقي و حقوقي (شرکتها و مشاغل) موظف هستند کلیه گزارش معاملات خود را بصورت فصلي تا يك ماه پس از پايان هر فصل بصورت الكترونيكي از طريق سایت سازمان امور مالیاتی يا در محيط نرم افزار دریافت شده از سازمان طبق فرم موجود در دستورالعمل به اداره امور مالياتي  تحويل نمايند و عدم ارائه گزارش معاملات مشمول جريمه اي معادل ۱% مبلغ معاملاتي كه فهرست آنها ارائه نشده خواهد بود

از دو طریق می توان برای ثبت و ارسال گزارش معاملات در سامانه اقدام نمود.
۱- طریقه برخط (Online): این مورد برای آن گروه از مودیانی است که در سامانه الکترونیکی ثبت نام نموده و حداقل مرحله پیش ثبت نام و اعتبار سنجی مربوطه را پشت سر گذاشته و کد کاربری و کلمه عبور را از طریق پاک‌های پستی مخصوص مربوطه دریافت نموده‌اند. برای این گروه از مودیان عزیز با ورود به سامانه، امکان ثبت هر یک از فرم‌های زیر بر حسب نوع اطلاعات فراهم می‌باشد.

  • اقلام گزارش خرید
  • اقلام گزارش فروش
  • اقلام گزارش پرداخت قرارداد
  • اقلام گزارش دریافت قرارداد
  • اقلام گزارش صادرات
  • اقلام گزارش واردات
  • اقلام گزارش حق العمل کاری
  • اقلام گزارش حمل و نقل بار
  • اقلام گزارش حمل و نقل مسافر
  • اقلام گزارش بیمه
  • اقلام گزارش قرارداد اجاره

بعداز تکمیل اطلاعات درهر فرم و با استفاده از ثبت نهایی، اطلاعات در سامانه الکترونیکی ثبت و امکان هیچ‌گونه تغییر یا ورود مجدد نخواهد بود.

۲- طریقه غیر برخط (Offline): آن گروه از مودیانی که از سیستم‌های کامپیوتری خرید و فروش استفاده می‌کنند، می‌توانند در سامانه اینترنتی سازمان امور مالیاتی فرمت مورد نظر این سازمان را با هماهنگی متخصصین مربوطه مخصوصا" تولید کنندگان این گونه نرم افزارها به طور مستقیم از سیستم کامپیوتری خود دریافت و در فرمت مزبور وارد (Import) نمایند، و با استفاده از نرم افزار کنترلی و ارسال اطلاعات با اتصال به شبکه اینترنت اقدام به ارسال اطلاعات به طور یکجا نموده و رسید دریافت نمایند.


تهیه و ارسال لیست بیمه کارکنان


تهیه و ارسال لیست بیمه کارکنان

تهیه و ارسال لیست بیمه کارکنان توسط کارشناسان

 

تهیه و ارسال لیست بیمه کارکنان در سه مرحله صورت میگیرد

مرحله اول : تهیه و تنظیم لیست ماهانه برای ماه مورد نظر در سیستم نرم افزار تامین اجتماعی

مرحله دوم : خروجی اطلاعات لیست ماهانه برای ماه مورد نظر درقالب فایل

مرحله سوم : بارگذاری و ارسال فایل خروجی از طریق سایت تامین اجتماعی

در هر مرحله داشتن اطلاعات کافی از چگونگی اجرا بسیار لازم و ضروری است، مخصوصا" مرحله اول که تهیه لیست ماه مورد نظر می باشد چراکه فرد تهیه کننده لیست خود باید آگاهی کامل از تمامی مسائل بیمه ای پرسنل داشته باشد . هر سه مرحله جزو خدمات حسابداری این شرکت بوده و توسط افراد با تجربه و آگاه صورت میگیرد.

همه ساله با تعیین حداقل حقوق و مزایای مشمول بیمه و سایر سطوح مزدی از سوی سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار لیست مورد نظر بصورت ماهانه تنظیم و ارسال می گردد پس بنابر این آگاهی از مسائل مشمول بیمه از مجموع دریافتی پرسنل لازم و ضروری است .

یکی از الزامات جهت ارسال لیست ، تائید نهایی و دریافت کد رهگیری است ، این امر زمانی صورت می گیرد که لیست مربوطه از همه لحاظ بدون ایراد باشد یا موسسه ارسال کننده لیست بدهی معوقه نداشته باشد.

یکی از ایرادات عدم تطبیق افراد مندرج در لیست با افراد ثبت نام شده در شعبه تامین اجتماعی می باشد و موارد دیگر که معمولا" با پیغام خطا مشخص میشود البته متن پیغام خطا قابل مشاهده می باشد .

با تجربه بدست آمده عدم تهیه و ارسال بموقع لیست بیمه کارکنان مستلزم جرائم مربوطه خواهد شد و از ارسال لیست جدید هم جلوگیری میشود .

در هرصورت برای تهیه ، تنظیم و ارسال لیست باید دقت لازم صورت گیرد ، چنانچه حسابدار مسلط به این امور نداشته باشید این شرکت جزو خدمات حسابداری خود این مهم را هم انجام خواهد داد .

 

 

Page 1 of 212