شرکت حسابداری بیلان برتر
ارائه دهنده کلیه خدمات حسابداری و مالیاتی

خدمات حسابداری

شرکت حسابداری

خدمات مالیاتی


تهیه و ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده


 

تهیه و ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

تهیه و ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده توسط کارشناسان

 

تهیه، تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیات برارزش افزوده

۱- اشخاص حقوقی ( شرکتها و موسسات )

۲- اشخاص حقیقی  ( بند الف – ب  )

قبل از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده ، تمامی مسائل مربوط به فاکتورهای رسمی با درج مبلغ ارزش افزوده باید کنترل و ثبت گردد ، این مهم توسط متخصصین این شرکت پیگیری و اجرا می شود ، ساده انگاشتن این موضوع از سوی اشخاص حقوقی و حقیقی در بیشتر مواقع باعث بوجود آمدن خسارات جبران ناپذیری گردیده است . 

مالبات ارزش افزوده در واقع مالیات غیر مستقیمی است که خریدار آن را به همراه مبلغ اصلی خرید کالا یا خدمات پرداخت می نماید و دریافت کننده این مالیات ( ارزش افزوده ) یعنی فروشنده کالا یا خدمات مکلف است مقدار مالیات دریافت شده را بوسیله ارسال اطلاعات مورد معامله ودریافت قبض به خزانه دولت  واریز نماید. باتوجه به اینکه خود فروشنده هم هنگام خرید اولیه چنین مالیاتی را پرداخته نموده و قصد فروش آن کالا را دارد پس مصرف‌ کننده نهایی محسوب نخواهد شد، بخاطر همین مسئله او می تواند کل مالیاتهای ارزش افزوده پرداختی خود را از مجموع مالیات بر ارزش افزوده های دریافتی کسر نموده و ما به التفاوت را به خزانه دولت پرداخت نماید.

باید یادآور شد که مالیات بر ارزش افزوده کلیه کالاها و خدماتی را مشمول می شود که در قبال وجه نقد در داخل کشور معامله  می‌شوند، به غیراز مواردی که درقوانین مالیات برارزش افزوده برای آنها تخفیف یا  شرایط خاص منظور گردیده باشد ، بطور مثال کالاهایی که صادر می‌شوند از این مالیات (ارزش افزوده ) معاف هستند و یا سایر کالاها و خدماتی که در قانون بطور خاص مشخص شده اند .

چنانچه واحد مالی شما از افراد آگاه و با تجربه هستند مشکلی نیست در غیر اینصورت بخاطر حساسیت این موضوع برون سپاری این امر به شرکت حسابداری توصیه جدی ما به شماست .

 

 

 


تهیه و ارسال اظهارنامه عملکرد


تهیه و ارسال اظهارنامه عملکرد

تهیه و ارسال اظهارنامه عملکرد توسط کارشناسان مجرب

 

تهیه ، تنظیم و ارسال اظهارنامه عملکرد شامل :

۱- اشخاص حقوقی ( شرکتها و موسسات ) 

۲- اشخاص حقیقی  ( بند الف – ب – ج )

بدلیل اهمیت و حساسیت در مورد تهیه ، تنظیم و ارسال اظهارنامه استفاده از افراد متخصص و مسلط اجتناب ناپذیر است ، لذا معمولا این امور توسط شرکت از ابتدا یعنی صدور اسناد حسابداری و سپس بستن حسابها ، تهیه گزارشات مالی و نهایتا" تحریر دفاتر و ارسال اظهارنامه بصورت تیمی انجام می پذیرد . در برخی از مواقع این امور با مدیریت و نظارت این شرکت در محل اشخاص حقوقی یا حقیقی ارسال کننده (مودی) صورت می گیرد.

ازعملکرد یکساله هر شخصی اعم از حقوقی ( شرکتها ) و حقیقی ( صاحبان مشاغل ) مالیات اخذ می شود و معمولا" مالیات بر درآمد گفته می شود ، که توسط سازمان امور مالیاتی پیگیری و دریافت می گردد، این پیگیری از ارائه اسناد ومدارک ، اظهارنامه ودفاتر توسط مودیان بوجود می آید و مالیات آن برحسب درآمد خالص یا سود خالص محاسبه و دریافت می شود بنابر این برای هر مودی مالیات متغیر است.

درحین ثبت رویدادهای مالی و صدور اسناد حسابداری باید نهایت دقت صورت گیرد چراکه ماحصل همه این رویدادهای مالی و اسناد ثبت شده در اظهارنامه ابراز می شود و چنانچه از همان ابتدا اسناد درست و بجا ثبت نشوند شما با مشکلات زیادی روبرو خواهید بود مخصوصا" ثبت رویداهای مربوط به خرید ، فروش ، هزینه ، درآمد یا بطور خلاصه حسابهای سود و زیانی ، زیرا مبنای محاسبه مالیات از همین حسابها استخراج می شود .

یادمان باشد بطور مثال اگر هزینه ای از لحاظ ثبتی و مستندات ایرادی داشته باشد توسط مسئول رسیدگی ( ممیز مالیاتی ) غیر قابل قبول تشخیص داده شده و خالص درآمد شمارا افزایش خواهد داد در نتیجه شما مالیات بیشتری پرداخت خواهید کرد .

داشتن واحد مالی خوب متشکل از افراد با تجربه در این امر بسیار مفید خواهد بود ، در غبر اینصورت توصیه جدی ما به شمااستفاده از خدمات حسابداری و مالیاتی یک شرکت حسابداری با کادر مالی آگاه و با تجربه می باشد . 


تهیه و ارسال گزارشات فصلی


تهیه و ارسال گزارشات فصلی

تهیه و ارسال گزارشات فصلی توسط کارشناسان

 

تهیه ، تنظیم و ارسال گزارشات فصلی

۱- اشخاص حقوقی ( شرکتها و موسسات )

۲- اشخاص حقیقی  ( بند الف – ب  )

یکی دیگر از گزارشات مهم جهت ارائه به اداره مالیات گزارشات فصلی خرید ، فروش و قرارداد است که این مهم توسط متخصصین شرکت پیگیری و اجرا می شود ، ساده انگاشتن این موضوع از سوی اشخاص حقوقی و حقیقی در بیشتر مواقع باعث بوجود آمدن خسارات جبران ناپذیری گردیده است . متاسفانه در طی سنوات اخیر شاهد این مسئله بودیم که بدلیل عدم دقت در ارسال اطلاعات مزبور ، موجب بوجود آمدن مغایرت با اطلاعات ارسال شده توسط طرف معاملات گردیده که این امر باعث رد دفاتر از سوی حوزه مالیاتی مربوطه شده است .

اشخاص حقيقي و حقوقي (شرکتها و مشاغل) موظف هستند کلیه گزارش معاملات خود را بصورت فصلي تا يك ماه پس از پايان هر فصل بصورت الكترونيكي از طريق سایت سازمان امور مالیاتی يا در محيط نرم افزار دریافت شده از سازمان طبق فرم موجود در دستورالعمل به اداره امور مالياتي  تحويل نمايند و عدم ارائه گزارش معاملات مشمول جريمه اي معادل ۱% مبلغ معاملاتي كه فهرست آنها ارائه نشده خواهد بود

از دو طریق می توان برای ثبت و ارسال گزارش معاملات در سامانه اقدام نمود.
۱- طریقه برخط (Online): این مورد برای آن گروه از مودیانی است که در سامانه الکترونیکی ثبت نام نموده و حداقل مرحله پیش ثبت نام و اعتبار سنجی مربوطه را پشت سر گذاشته و کد کاربری و کلمه عبور را از طریق پاک‌های پستی مخصوص مربوطه دریافت نموده‌اند. برای این گروه از مودیان عزیز با ورود به سامانه، امکان ثبت هر یک از فرم‌های زیر بر حسب نوع اطلاعات فراهم می‌باشد.

  • اقلام گزارش خرید
  • اقلام گزارش فروش
  • اقلام گزارش پرداخت قرارداد
  • اقلام گزارش دریافت قرارداد
  • اقلام گزارش صادرات
  • اقلام گزارش واردات
  • اقلام گزارش حق العمل کاری
  • اقلام گزارش حمل و نقل بار
  • اقلام گزارش حمل و نقل مسافر
  • اقلام گزارش بیمه
  • اقلام گزارش قرارداد اجاره

بعداز تکمیل اطلاعات درهر فرم و با استفاده از ثبت نهایی، اطلاعات در سامانه الکترونیکی ثبت و امکان هیچ‌گونه تغییر یا ورود مجدد نخواهد بود.

۲- طریقه غیر برخط (Offline): آن گروه از مودیانی که از سیستم‌های کامپیوتری خرید و فروش استفاده می‌کنند، می‌توانند در سامانه اینترنتی سازمان امور مالیاتی فرمت مورد نظر این سازمان را با هماهنگی متخصصین مربوطه مخصوصا" تولید کنندگان این گونه نرم افزارها به طور مستقیم از سیستم کامپیوتری خود دریافت و در فرمت مزبور وارد (Import) نمایند، و با استفاده از نرم افزار کنترلی و ارسال اطلاعات با اتصال به شبکه اینترنت اقدام به ارسال اطلاعات به طور یکجا نموده و رسید دریافت نمایند.


تهیه و ارسال لیست بیمه کارکنان


تهیه و ارسال لیست بیمه کارکنان

تهیه و ارسال لیست بیمه کارکنان توسط کارشناسان

 

تهیه و ارسال لیست بیمه کارکنان در سه مرحله صورت میگیرد

مرحله اول : تهیه و تنظیم لیست ماهانه برای ماه مورد نظر در سیستم نرم افزار تامین اجتماعی

مرحله دوم : خروجی اطلاعات لیست ماهانه برای ماه مورد نظر درقالب فایل

مرحله سوم : بارگذاری و ارسال فایل خروجی از طریق سایت تامین اجتماعی

در هر مرحله داشتن اطلاعات کافی از چگونگی اجرا بسیار لازم و ضروری است، مخصوصا" مرحله اول که تهیه لیست ماه مورد نظر می باشد چراکه فرد تهیه کننده لیست خود باید آگاهی کامل از تمامی مسائل بیمه ای پرسنل داشته باشد . هر سه مرحله جزو خدمات حسابداری این شرکت بوده و توسط افراد با تجربه و آگاه صورت میگیرد.

همه ساله با تعیین حداقل حقوق و مزایای مشمول بیمه و سایر سطوح مزدی از سوی سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار لیست مورد نظر بصورت ماهانه تنظیم و ارسال می گردد پس بنابر این آگاهی از مسائل مشمول بیمه از مجموع دریافتی پرسنل لازم و ضروری است .

یکی از الزامات جهت ارسال لیست ، تائید نهایی و دریافت کد رهگیری است ، این امر زمانی صورت می گیرد که لیست مربوطه از همه لحاظ بدون ایراد باشد یا موسسه ارسال کننده لیست بدهی معوقه نداشته باشد.

یکی از ایرادات عدم تطبیق افراد مندرج در لیست با افراد ثبت نام شده در شعبه تامین اجتماعی می باشد و موارد دیگر که معمولا" با پیغام خطا مشخص میشود البته متن پیغام خطا قابل مشاهده می باشد .

با تجربه بدست آمده عدم تهیه و ارسال بموقع لیست بیمه کارکنان مستلزم جرائم مربوطه خواهد شد و از ارسال لیست جدید هم جلوگیری میشود .

در هرصورت برای تهیه ، تنظیم و ارسال لیست باید دقت لازم صورت گیرد ، چنانچه حسابدار مسلط به این امور نداشته باشید این شرکت جزو خدمات حسابداری خود این مهم را هم انجام خواهد داد .

 

 


تهیه و ارسال لیست مالیات بر حقوق کارکنان


تهیه و ارسال لیست مالیات بر حقوق کارکنان

تهیه و ارسال لیست مالیات بر حقوق کارکنان

 

تهیه و ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان در سه مرحله صورت میگیرد

مرحله اول : تهیه و تنظیم لیست ماهانه برای ماه مورد نظر در سیستم نرم افزار اداره مالیات

مرحله دوم : خروجی اطلاعات لیست ماهانه برای ماه مورد نظر درقالب فایل

مرحله سوم : بارگذاری و ارسال فایل خروجی از طریق سایت اداره مالیات

در هر مرحله داشتن اطلاعات کافی از چگونگی اجراء بسیار لازم و ضروری است، مخصوصا" مرحله اول که تهیه لیست ماه مورد نظر می باشد چراکه فرد تهیه کننده لیست خود باید آگاهی کامل از تمامی مسائل مالیاتی پرسنل داشته باشد. هر سه مرحله جزو خدمات حسابداری این شرکت بوده و توسط افراد با تجربه و آگاه صورت میگیرد.

البته در محیط سامانه ارسال لیست مالیات حقوق می توان  تعداد پرسنل را تعریف و مبالغ دریافتی ماهانه شان را ثبت نمود و از همان محیط مستقیما" لیست مربوطه را ارسال کرد.

یکی از الزامات مربوط به لیست مالیات حقوق دریافت کد رهگیری می باشد ، یعنی فقط ثبت در سامانه کافی نیست و برای جلوگیری از جرائم عدم ارسال یا تاخیر در ارسال باید لیست ماه مورد نظر پس از ثبت به سرور اداره مالیات ارسال شده باشد و ضمن تائید نهایی لیست کد رهگیری را دریافت نمود .

همه ساله از سوی سازمان امور مالیاتی سقف معافیت مالیاتی برای کارکنان دولتی و غیر دولتی اعلام می شود ، بایستی شخص ارسال کننده لیست مالیات حقوق به این معافیتها آگاهی کامل داشته باشد .

 

 

 


تحریر دفاتر قانونی


تحریر دفاتر قانونی

تحریر دفاتر قانونی برای شرکتها و مشاغل بند الف، بند ب

تحریر دفاتر قانونی یکی دیگر از خدمات حسابداری این شرکت می باشد که توسط افراد با تجربه انجام میشود ، بدلیل اهمیت این موضوع تحریر دفاتر باید حنما توسط اشخاصی انجام شود که به نگارش و تحریر دفاتر مسلط هستند .

دفتر روزنامه و کل جزو دفاتر اصلی برای اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی مشمول بند (الف) ماده ۹۵ محسوب می شود ، دفاتر اصلی اشخاص حقیقی مشمول بند (ب) ماده ۹۵ شامل دفتر درآمد و هزینه می باشد . تحریر تمامی این دفاتر تجربه لازم دارد ، پس بنابراین توصیه می شود از اقدام به تحریر اینگونه دفاتر بدون راهنمایی های لازم توسط افراد باتجربه حتما" خوداری کنید زیرا باعث رد آن توسط حوزه مالیاتی مربوطه خواهد شد .

لازمه تحریر دفاتر قانونی داشتن تجربه کافی برای انجام این مهم است معمولا" یک شرکت حسابداری بدلیل تعدد انجام این کار توسط حسابداران شاغل در آن مطمئن ترین گزینه می باشد .

مواردی هستند که عدم رعایت آنها باعث رد دفاتر می شود ، فرد آگاه از این مسئله سعی می کند در هنگام تحریر دفاتر آن موارد را با دقت درنظر گرفته تا از هرگونه مشکل جلوگیری نماید .

معمولا" کسانی که بعنوان حسابدار در شرکتی مشغول بکار هستند از تحریر دفاتر دوری می کنند یا آن را به حسابداران با تجربه واگذار می کنند ، به همین منظور اگر شرکتی از داشتن حسابدار باتجربه بی بهره است حتما" توصیه می شود این امور را برون سپاری نموده و به یک شرکت حسابداری واگذار نماید .

متاسفانه در طول خدمات حسابداری شاهد این مسئله بودیم که بعضی از شرکتها و یا صاحبان مشاغل بدلیل عدم آگاهی از نحوه تحریر ، نگهداری و ارائه دفاتر قانونی مشمول جریمه و یا رد دفاتر شده اند ، لذا تاکید ما براین مسئله ریشه دارد و بی دلیل نیست .

 

 


مشاوره و دفاعیه مالیاتی و بیمه


 

مشاوره و دفاعیه مالیاتی و بیمه

مشاوره و دفاعیه مالیاتی و بیمه برای شرکتها و مشاغل

تحریر و تنظیم لوایح و دفاعیه جهت امور بیمه و مالیات توسط متخصصین این شرکت انجام می شود ، آگاهی و اطلاعات کافی از قوانین به روز بیمه و مالیات یکی از ارکان اصلی تحریر لایحه می باشد ، بنابراین اقلب اشخاص حقوقی و حقیقی ترجیح میدهند این امور را به شرکت حسابداری واگذار نمایند .

پرهیز نمودن از تحریر لایحه و دفاعیه در ارتباط با مسائل بیمه یا مالیات بدون مشاوره توصیه ما به شماست ، زیرا که این موضوع نتیجه عکس خواهد داشت و برای شما بیش از اینکه نفعی حاصل کند دچار ضرر جبران ناپذیری خواهد کرد .

تحریرلایحه دفاعی درخصوص امورمالیاتی و بیمه ای باید متناسب با موضوع مطرح شده از سوی آن اداره باشد،کارشناس این امر با بررسی دقیق موضوع مطرح شده بدنبال یافتن قوانینی خواهد بود که بتواند آن اداره را به این باور برساند که از لحاظ قانونی خلافی صورت نگرفته و امور انجام شده درست و طبق موازین قانونی بوده ، پس بنابراین استفاده از اینگونه خدمات لازم و ضروری است .

حال باید دانست که از چه مرکزی این خدمات را می توان دریافت کرد و با اطمینان این امور را برون سپاری کرد ، بطور معمول و طبیعی این خدمات توسط شرکت حسابداری انجام می شود .

چرا شرکت حسابداری ؟

زیرا انجام امور بیمه ای و مالیاتی در راستای خدمات حسابداری یک شرکت حسابداریست ، عزیزان آگاه هستید در طول ماه و سال اسناد و مدارکی در خصوص ثبت رویدادهای بیمه ای و مالیاتی انجام می شود و در سرفصلهایی مانند هزینه ، درآمد ، خرید ، فروش منظور می گردد .

طرح اعلام بدهی از سوی ادارات بیمه و مالیات بخودی خود بوجود نمی آید بلکه این امر از نتیجه عملکرد مالی یک موسسه حاصل می شود ، تنها کسی که به این امور تسلط دارد کارشناس مربوطه است که می تواند با تحریر یک لایحه یا دفاعیه درست شما را از آن بدهی مبرا نموده و یا کاهش دهد .

 

 

 

 


تنظیم اظهارنامه مالیاتی


 

تنظیم اظهارنامه مالیاتی

 

تنظیم اظهارنامه مالیاتی و خدمات مالیاتی

تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی شامل :

۱- اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی ( شرکتها و موسسات ) 

۲- اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی  ( بند الف – ب – ج )

تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی بدلیل اهمیت و حساسیت بالایی که دارد،استفاده از افراد متخصص و مجرب دراین زمینه لازم و ضروری است، لذا معمولا این امور توسط شرکت حسابداری از ابتدا یعنی صدور اسناد حسابداری و سپس بستن حسابها ، تهیه گزارشات مالی و نهایتا تحریر دفاتر و ارسال اظهارنامه مالیاتی بصورت تیمی انجام می پذیرد . در برخی از مواقع این امور با مدیریت و نظارت این شرکت در محل اشخاص حقوقی یا حقیقی ارسال کننده (مودی) صورت می گیرد.

غالبا از عملکرد یکساله هر شخصی اعم از اشخاص حقوقی ( شرکتها ) و اشخاص حقیقی ( صاحبان مشاغل ) مالیات دریافت می شود و معمولا مالیات بر‌درآمد گفته می شود ، که توسط سازمان امور مالیاتی پیگیری و اخذ می گردد، این پیگیری از ارائه اسناد و مدارک ، اظهارنامه مالیاتی و دفاتر توسط مودیان بوجود می آید و مالیات آن برحسب درآمد خالص یا سود خالص محاسبه و اخذ می شود بنابر این برای هر مودی مالیات متغیر است.

درهنگام ثبت رویدادهای مالی و صدور اسناد حسابداری باید نهایت دقت صورت گیرد چرا که نتیجه همه این رویدادهای مالی و اسناد ثبت شده در اظهارنامه مالیاتی ابراز می شود و چنانچه از همان ابتدا اسناد درست و بجا ثبت نشوند شما با مشکلات زیادی روبرو خواهید بود مخصوصا ثبت رویداهای مربوط به خرید ، فروش ، هزینه ، درآمد یا بطور خلاصه حسابهای سود و زیانی ، زیرا مبنای محاسبه مالیات از همین حسابها استخراج می شود .

بطور مثال باید به این نکته توجه نمود، اگر هزینه ای از لحاظ ثبتی و مستندات ایرادی داشته باشد توسط مسئول رسیدگی ( ممیز مالیاتی ) غیر قابل قبول تشخیص داده شده و خالص درآمد شما را افزایش خواهد داد در نتیجه شما مالیات بیشتری پرداخت خواهید کرد .

پس بنابراین استفاده از واحد مالی خوب متشکل از افراد با تجربه در این امر بسیار مفید خواهد بود ، در غیر این‌صورت توصیه جدی ما به شما استفاده از خدمات حسابداری و مالیاتی یک شرکت حسابداری با کادر مالی آگاه و با تجربه می باشد .